پنجشنبه 10 خرداد 1397 - 14:27:06

تشخیص اوتیسم از روی دندان های کودک فراهم شد

این تحقیق که توسط محققان دانشکده پزشکی دانشگاه مونت سینای در آمریکا انجام شده است، نشان می دهد که با بررسی روش سوخت ساز دو ماده غذایی روی و مس در کودکان می توان پیش بینی کرد که چه کسی به اوتیسم مبتلا می شود.

محققان در این مطالعه چرخه هایی را در متابولیزم مواد مغذی شناسایی کرده اند که ظاهرا برای تکامل عصبی سالم حیاتی هستند. محققان همچنین الگوریتم هایی را ابداع کرده اند که بر اساس اندازه گیری های ناشی از این چرخه های متابولیک می تواند پیش بینی کند آیا کودک به اوتیسم مبتلا می شود یا خیر.

آنها با مقایسه کودکان مبتلا به اوتیسم با خواهران یا برادران خود که رشد معمولی داشتند، متوجه شدند که تفاوت های قابل توجهی در سطوح مس و روی در دندان های آنها وجود داشت.

محققان همچنین متوجه شدند که این امضاهای بیوشیمیایی پیش از تولد و در هنگام تولد وجود دارند که این موضوع زمینه را برای ابداع یک آزمایش جدید تشخیص اوتیسم که بتوان آن را در مراحل ابتدایی پس از تولد انجام داد، میسر می سازد.

اوتیسم یا درخودماندگی (Autism) نوعی اختلال رشدی (از نوع روابط اجتماعی) است که با رفتارهای ارتباطی، کلامی غیرطبیعی مشخص می‌شود. علائم این اختلال تا پیش از سه سالگی بروز می‌کند و علت اصلی آن ناشناخته ‌است. این اختلال در پسران شایع‌تر از دختران است.

منبع خبر : خبرگزاری جمهوری اسلامی

اخبار مرتبط